Broadband TV News a publicat datele de audienta ale finalei Cupei Mondiale in 15 tari. Toate sunt de record. Inclusiv in Romania. Dar e de remarcat ca recordul din Romania e doar “cel mai mare share (cota de piata, adica televizoare pe TVR in timpul finalei din toate televizoarele pornite atunci) dintre meciurile Cupei Mondiale”. Si, oricum, e 43% fata de un maximum de 86,3% in Germania. E adevarat, Germania era calificata in finala. Dar si daca ne uitam la alte tari, doar Ungaria (47,8%) e comparabila cu Romania.
Recordurile din diferite tari
Germania: record all-time de 41,89 milioane telespectatori pentru finala (86,3% share). Alte 12 milioane au urmarit in spatii publice
Belgia: record la meciul cu SUA – cel mai vizionat meci de fotbal din istorie – 5,5 milioane telespectatori (85% share)
Olanda: semifinala cu Argentina a stabilit recordul: 16,9 milioane de telespectatori (72,1% share)
Franta: infrangerea cu Germania a fost urmarita de 16,9 milioane de oameni (72,1% share)
Suedia: finala a fost cea mai urmarita – 2,58 milioane de telespectatori (73,84% share)
Marea Britanie: varf de 21 de milioane la finala
Polonia: finala a atras cea mai mare audienta din 2012: 10,56 milioane de telespectatori (63,43% share)
Portugalia: meciul cu SUA a fost vazut de 3,6 milioane (75,4% share). Al doilea cel mai vizionat program in tara din martie 2012
Ungaria: finala a fost urmarita de 1,86 milioane de unguri (47,8% share)
Austria: finala a atras 1,81 milioane de telespectatori (55,3% share), cel mai urmarit meci de fotbal in Austria de la Euro 2008 pana azi
Irlanda: 857.000 de telespectatori la finala (55,73% share)
Italia: meciul cu Uruguay a fost vazut de 19,19 milioane de oameni (81,5% share)
Romania: share maxim la finala – 43%
Statele Unite: semifinala Olanda – Argentina a fost urmarita de 6,8 milioane de telespectatori
Argentina: 63,7% share pentru meciul cu Germania din finala
Daca in tarile cu echipe calificate era de asteptat ca interesul sa fie (mult) mai mare, in celelalte nu mi se pare neaparat justificat, cel putin nu asa o diferenta mare, vezi Polonia sau Suedia. Explicatii sunt. De la promovare si impachetare a meciurilor pana la orele de difuzare si interesul tot mai scazut al romanilor pentru sport. Pentru situatia actuala a TVR audientele Mondialului sunt un succes, o gura de oxigen. Dar potentialul Mondialului era mult mai mare.
Graficul cu “share”-ul finalei mai jos. Alte date pe site-ul sursa.