Subiectul ultimelor zile în fotbalul romanesc este cazul Rotariu, cel căruia Dinamo i-a cerut să lucreze cu un impresar asa-zis agreat de club. Dincolo de ilegalitatea acestui gest, respectiv de absurdul suporterilor care au trecut la amenințări pentru că are impresarul pe care-l are, mai există un motiv pentru care Rotariu mai bine evită impresarul ”agreat de club”. Impresarul trebuie să fie agreat de el și să lucreze exclusiv în interesul lui, nu să fie agreat de club și să lucreze (și) în interesul clubului.
Dacă nu mă credeți pe mine, poate-l credeți pe Ibrahimovic. In biografia lui, ”I Am Zlatan Ibrahimovic”, suedezul povestește cât de importanți sunt impresarii pentru un fotbalist. Impresarii buni, mai exact. În momentul în care era la Malmo, Zlatan a primit oferta de la Ajax. A acceptat-o exclusiv pe baza încrederii în directorul clubului, Hasse Borg. Acesta îl convinsese că ”impresarii sunt niște excroci” și așa Zlatan a semnat contractul cu Ajax. Malmo a luat o sumă record, aproximativ 8 milioane de euro. Iar Zlatan a primit un contract record… negativ! Ulterior a realizat că, deși fusese cel mai scump transfer, avea cel mai mic contract de la Ajax (aproximativ 200.000 de euro pe an)! Și tot atunci a realizat că Hasse Borg a urmărit doar interesul clubului Malmo de a încasa o sumă cât mai mare. De altfel, cluburile nu semnaseră când Zlatan a fost convins să accepte contractul. Fotbalistul a înțeles abia mai târziu de ce reprezentații lui Ajax ieșiseră din încăpere, revenind după ce a semnat el. Odată acceptat contractul mic Ajax a fost dispusă se plătească mai mult celor de la Malmo.
După ce s-a fript, Zlatan și-a luat impresar. Acum lucrează cu Mino Raiola, despre care se spune că e un ”mafioso”. Pentru Zlatan important e însă că l-a ajutat pe el. Un exemplu în acest sens fiind negocierile extrem de dure, povestite tot în carte, cu Luciano Moggi pentru transferul la, și apoi în perioada petrecută la Juventus. Iar impresarul, neagreat la un moment dat de Luciano Moggi, i-a rezolvat inclusiv un Ferrari Enzo. Și mai existau trei disponibile la acea oră din cele 399 contruite în total.