INFOGRAFIC: Cine sunt sponsorii principali de pe tricourile din Liga I și cum au ajuns acolo

Mda, toți sponsorii de tricou încap lejer pe un tricou. Nu sunt nici măcar 18, câte echipe sunt. Otelul, Chiajna, Iasi, Viitorul si Craiova au inceput sezonul fara niciun sponsor pe fata tricoului, locul rezervat teoretic celui mai important sponsor. Practic, la noi, locul e rezervat în general finanțatorului. Care, pentru că el creditează clubul și, probabil, nu e în stare să găsească pe cineva să dea bani ”noi”, folosește spațiul pentru firmele lui, chiar dacă asocierea e în cel mai bun caz nefirească.

Sponsori pe bune acolo sunt Orange (la Dinamo), Opel (Petrolul), City Insurance (Steaua) și Domeniile Sâmburești (Rapid), chit că ultima e compania acționarului micro-minoritar al Rapidului, Jean Valvis. Elsaco (Botoșani), Getica 95 (Ceahlăul) și Energoplus (ASA) nu prea știu cum să le iau, dar par mai degrabă la ”alibi” acolo, pe sume mici și relații, eventuale ceva contracte locale. Bineinteles pe energie.

Romgaz (Gaz Metan) și Complexul Energetic Oltenia (Pandurii) sunt acolo că trebuie să fie, pentru că sunt companii locale, dau și bani buni, dar reclama e ultimul lor beneficiu. Interagro e compania patronul Astrei, Ioan Nicolae, Roman e a patronului Brașovului (Ion Neculaie), Energobit e noului acționar majoritar al CFR-ului, Romprest a boss-ului de la U. Cluj.

Și, cam gata…

Remarcabil interesul companiilor energetice pentru fotbal. Ce-i drept și pe afară mai apare un Gazprom, un eon, dar ele par mai degrabă excepții, în general sunt prezente companii cu produse de larg consum, nu cu target industrial.

Ca și multinaționale avem doar Orange și Opel.

Din domeniul alimentației vin cu indulgență doup companii, adică Interagro si Domeniile Sâmburești.

Romprest și City Insurance furnizează servicii, de salubritate, respectiv asigurări.

Ca sume, neoficial, Steaua ar lua cam 1,5 milioane de euro pe an de la City Insurance, Orange ar da cam 1 milion pe sezon la Dinamo (cu bonusuri pot ajunge la 1,5 milioane), Opel vreo 800.000 de euro la Petrolul.

Ca o comparație, Manchester United ia din acest an, pentru sponsorul principal pe tricou, aproximativ 80 de milioane de dolari anual de la Chevrolet.

Am prins in INFOGRAFIC și mărcile de echipament din Liga I și cum se împart ele între Nike, Puma, Joma, Masita, Errea, Erima și Cawila.

CLICK PE IMAGINE PENTRU DIMENSIUNEA FULL!

Sponsorii de pe tricourile din Liga I
Sponsorii de pe tricourile din Liga I

2 comentarii la „INFOGRAFIC: Cine sunt sponsorii principali de pe tricourile din Liga I și cum au ajuns acolo”

  1. extrembboy@hotmail.com'

    Daca Dinamo avea sponsor de echipament Adidas, cu siguranta mi-as fii luat si eu un tricou, dar asa cu tricourile alea basite si fara niciun farmec de la Nike, imi vine sa vomit cand ma uit la echipamente Nike.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.