7 concluzii despre revenirea Ligii I pe Digi: cine câștigă, cine pierde și de ce

Știrea ați aflat-o deja, în premieră de pe sport.ro. La momentul respectiv, un cititor mă întreba: ”Sigur e adevărat? Că am sunat la Digi și ei spun că nu știu nimic”. Am adus aminte de asta pentru că mi se pare perfectă pentru explicarea diferenței dintre presă și PR.

Revenind. Pe scurt, după ce sport.ro a anunțat în exclusivitate că și Digi va transmite Liga I începând din retur până în 2019, lucrurile au evoluat oficial așa: Digi a dat un comunicat în care a spus că va transmite toate cele nouă meciuri gratuit pe canalele Digisport, apoi Look TV a dat un comunicat în care a anunțat că va transmite în continuare pe canalele Look TV și Look Plus meciurile din Liga I.

Ce rezultă de aici, dincolo de faptul că am făcut bine să am răbdare (vezi punctul 5 în special).

1. În premieră de când se vinde pe bani grei, Liga I se va vedea pe toate rețelele mari de cablu: Digi, UPC, Telekom. E ideal pentru oameni, care pot astfel alege operatorul de cablu mai ușor. Drepturile au suferit schimbări majore în 2015, va trebui să refac graficul ăsta: Liga I intră la toți, Champions League și Europa League ies de pe Digi, Cupa României nu știm încă unde ajunge din vară. Din punctul mei de vedere, Telekom e însă în continuare opțiunea numărul 1 strict pentru sport, cel puțin pentru fotbal, mai ales din vară. Chiar dacă eu sunt abonat Digi, deci mă bucur de știrea de azi.

2. Prezența pe toți cabliștii asigură o vizibilitate mai mare, ceea ce, printre altele, însemnă și o atractivitate mai mare și pentru sponsorii cluburilor și pentru cei de pe panotajul de stadion. Să vedem dacă se vor descurca și cluburile să-i atragă. A scris pe tema asta și Ștefan.

3. Nu e nicio mare reușită a LPF sau a lui Paszkany, aka Intel Sky Broadcasting. Culmea, s-a ajuns ca RCS să preia din nou Liga I tocmai ”din cauza” rivalei Telekom. După ce a pierdut Liga Campionilor și Europa League, RCS trebuia să facă o mișcare majoră, altfel din vară chiar putea avea probleme. Iar singura opțiune majoră era Liga I. N-a luat drepturile în exclusivitate, ca în anii trecuți, dar și plătește probabil cel mult jumătate din cât plătea înainte și s-a asigurat că nu pierde major în vară, când rămâne fără Europa pe canalele proprii, pentru că o va avea pe Pro TV în rețea.

4. Paszkany a jucat la risc, a pierdut, dar și-a redus paguba, cedând la timp. La timp, în sensul că nu trece pe profit, dar nici nu pierde contractul. E pe minus major pentru prima jumătate de campionat. Și nu poate trece pe plus nici acum, doar respiră. Mai mult, mă îndoiesc că are un plan bun pentru următoarea perioadă. Planul inițial a fost să-i convingă pe toți cabliștii să preia propriul canal. N-a reușit decât parțial acum – RCS a preluat fotbalul, dar nu și canalul. Intel Sky Broadcasting duce mai departe contractul, dar mă îndoiesc că are acoperite toate cheltuielile din venituri.

5. Meciurile se vor vedea pe canale diferite, în rețele diferite. Adică pe Digisport în Digi (RCS), respectiv pe Look TV și Look Plus în UPC și Telekom (aici posibil și pe DolceSport în paralel unele meciuri). Nu mi-e clar încă, dar ar fi stupid să se facă dublă producție. Pe de altă parte, difuzarea pe canale diferite va aduce date mai mici de audiență fiecărui canal în parte. Mai mici decât până acum nu pot fi, dar nici nu vor exploda. Digi nici nu măsoară audiența, dar Look TV da. Pentru publicitatea pe TV nu va fi un mare câștig, dar Digi nici nu e interesată de așa ceva.

6. UPC și-a luat o țeapă. A achiziționat prima drepturile de difuzare a canalelor Look, probabil a plătit și cea mai mare sumă, dar apoi a intrat și Telekom în scenă, iar acum și RCS. Deci avantajul de exclusivitate, care i-ar fi putut aduce clienți, s-a dus. În schimb, UPC și Telekom suportă costurile și din taxele în plus pentru clienți, în timp ce RCS a anunțat că va difuza gratuit, deci nu în pachet suplimentar.

7. Liga I rămâne și pe net, pe Seenow. Ăsta e un lucru bun, deși Seenow va pierde evident mulți clienți. Faptul că Liga I e disponibilă și pe net, și pe dispozitive mobile în mod legal e însă un câștig.

Asta așa, la cald. Dacă aveți alte păreri, vă aștept.

26 de comentarii la „7 concluzii despre revenirea Ligii I pe Digi: cine câștigă, cine pierde și de ce”

  1. alexiamandi@gmail.com'

    Credeti ca RCS nu e interesata de audienta Digi? Ma indoiesc!
    Eu am o parere foarte proasta despre ei, am impresia ca sunt niste mari zgarie branza. Imi vine greu sa cred ca nu baga ei publicitate si pe posturile Digi.

    Pe de alta parte pe mine personal nu prea ma afecteaza. Aveam si Digi si Telekom :))

  2. cristinadrink@gmail.com'

    Pt. RCS…….Ce prostie!!!! Mai preferam sa vad meciuri din UCL si EL decat meciurile din Liga 1….la care si imaginea de difuzare ii diferita…..
    Pt un meci al Stelei ma uitam pe net…..gratis…..acum cu UCL nu stiu…..

    1. motanulcristian@gmail.com'

      Asta este si ideea au pierdut Ucl si El , acum minimalizeaza pierderile pt k in vara lumea pleca pe capete daca nu lua Liga 1.Ganditiva Digi nu mai da F1, acum ucl si el, daca nu dadeau Liga 1 era jihad.

  3. cosmin21_ptg@yahoo.com'

    Domnule Lipovan,haideti sa punem la punct un aspect ! Digi nu a pierdut definitiv UCL ! si ei pot achizitiona pana in Toamna, UCL si EL ! Telekom nu a luat in exclusivitate UCL-ul si EL ! 😉

      1. cosmin21_ptg@yahoo.com'

        nu stiu daca a mintit sau nu,dar pt exlusivitate ar fi trebuit sa plateasca in jur de 30 milioane de euro ! iar eu stiu ca au platit undeva in jur de 18 milioane !

  4. adelin_stanca@yahoo.com'

    Domnule Lipovan, aș dori să știu ce credeți că se va întâmpla cu drepturile TV pentru UCL și UEL, dar și care va fi atitudinea celor de la RDS. Asta de la abonat la abonat.

  5. oancea_eugen@yahoo.com'

    Partea bună este că, meciurile tari din UCL și EL se văd pe PRO TV, pentru că are prima opțiune, și acum Liga I și Cupa Ligii se vor vedea și pe Digisport. Ca o concluzie, toată lumea ar trebui să fie fericită, mai puțin cei care plătesc în plus la celelalte firme de cablu pentru a vedea meciurile care sunt transmise pe LOOK TV.

  6. iceuniq@gmail.com'

    Mai baieti nu va este clar ca DIgi s-a maturizat ca si trust si nu mai da cu bani in caini?
    Toate rating-urile au stat mereu la Digi cu poarta inchisa, deci au invatat sa estimeze un produs si a invatat ca daca nu te arunci ca pelicanul cumperi acelasi produs mai ieftin.

    @dragomir nu stia nimic din interior, era logic ca Liga sa ramana la Digi pentru ca are 4 mil abonati pe cablu si nu se mai putea vinde reclama in reteaua UPC si Telekom, deci cluburile mureau de foame.
    Asta a fost logica pura de marketing a ligii. Mergem si la astia ca putem vinde spatiu publicitar.

    Nu a cumparat nimeni UCL si EL in exclusivitate, RDS a renuntat si e logic sa renunte la optiunea luata de Pro TV, doar plateste lunar bani catre Pro (e payper view) si suporta costurile astea fara sa se simta la abonati, UPC a majorat cu 2-3 lei factura cand pro a iesit din must carry.

    Acum mizand pe experienta Digi si a informatiile cotelor de piata a fiecarui pachet UCL si EL, ei vor cumpara ce nu detin deja in grila, daca respectivul pachet nu este de interes, nu il vor lua.

    De ce ar lua de exemplu Sahtior vs Milan ca optiune doi de pachet cand la aceiasi ora pe Pro s-ar da REal vs Barcelona? O asemenea decizie ar sfida logica administrativa a oricarei societati.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.